سرخط خبرها

سهم دختران بسکتبالیست خراسانی از تاریخ‌سازی در آسیا

  • کد خبر: ۱۷۴۵۴۱
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
سهم دختران بسکتبالیست خراسانی از تاریخ‌سازی در آسیا
برای اولین‌بار تیم‌ملی بسکتبال دختران ایران فینالیست قهرمانی آسیا شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی بسکتبال دختران کمتر از شانزده سال ایران با پیروزی مقابل هنگ‌کنگ برای اولین‌بار به‌عنوان یک تیم ایرانی در بسکتبال بانوان، فینالیست مسابقات در آسیا شد. از بین دوازده بازیکن ملی‌پوش، دو بازیکن خراسانی نیز برای ایران به میدان رفتند و درخشیدند.

تیم‌ملی بسکتبال دختران کمتر از شانزده سال ایران که با پیروزی‌های درخشان در مرحله مقدماتی کاپ آسیا دیویژن B به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت، در این مرحله هم با برتری برابر هنگ‌کنگ تاریخ‌سازی کرد و برای اولین‌بار در تاریخ بسکتبال بانوان ایران به فینال راه یافت. دختران تاریخ‌ساز بسکتبال بانوان ایران ۶۴بر۵۸ مقابل هنگ‌کنگ به برتری رسیدند. غزل زمانی با ۱۸امتیاز و ۲۳ریباند مؤثرترین بازیکن میدان بود.

این صعود درحالی رقم خورد که شاگردان سروه ضرغامیان مرحله مقدماتی را هم بدون شکست و با برتری برابر مالزی، سنگاپور و گوام به پایان رسانده بودند. در ترکیب دوازده‌نفره تیم‌ملی بسکتبال دختران کمتر از شانزده سال ایران در این رقابت‌ها دو بازیکن خراسانی حضور دارند. زهرا بازوبندی و هانیه حسینی دو بسکتبالیست نیشابوری هستند که توانسته‌اند با تیم‌ملی تا فینال آسیا بیایند. سروه ضرغامیان هدایت تیم‌ملی را برعهده دارد و نیکا بیک‌لیک‌لی مدیر فنی است. آخرین حریف دختران ایران تیم فیلیپین خواهد بود.

مدیر فنی تیم بسکتبال دختران کمتر از شانزده سال ایران با تأکید بر قابلیت‌هایی که این تیم را تا مرحله نهایی کاپ آسیا پیش برده است، می‌گوید: به‌دنبال قهرمانی برای تکمیل تاریخ‌سازی هستیم. نیکا بیک‌لیک‌لی، مدیر فنی تیم بسکتبال دختران کمتر از شانزده سال، امیدوار است که این تیم با پیروزی در دیدار نهایی و اولین صعود به رقابت‌های دیویژن A کاپ آسیا، تاریخ سازی‌اش را تکمیل کند. رقابت‌ها در دو گروه چهارتیمی آغاز شد تا دو تیم برتر هر گروه راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند. ما به‌عنوان صدرنشین گروه خودمان از مرحله مقدماتی صعود کردیم.

مدیر فنی تیم بسکتبال دختران کمتر از شانزده سال درباره آنچه منجر به موفقیت این تیم شده است، تصریح کرد: از سال گذشته که طرح استعدادیابی در فدراسیون آغاز شد، بازیکنانی با سابقه حضور در مسابقات باشگاهی و میانگین قدی بالا شناسایی و در اردو‌ها زیر نظر گرفته شدند. در یک‌سال گذشته به‌صورت پی‌درپی این بازیکنان در شهر‌های مختلف اردو داشتند. تیمی که راهی مسابقات شده است، نتیجه همین برنامه‌ها و اردوهاست. او تأکید کرد: در واقع دلیل اصلی موفقیت امروز تیم بسکتبال کمتر از شانزده سال دختران هماهنگی است که در کار درازمدت حاصل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->